English polski

Projekt "National Team of ECVET Experts 2012-2013" był wynikiem konkursu zorganizowanego przez KE dla Narodowych Agencji Programu „Uczenie się przez całe życie” .

Na konkurs wpłynęło 26 aplikacji. Lista wybranych projektów znajduje się na stronie: http://eacea.ec.europa.eu/.

Cele projektu:

  • Promocja rozwoju i wdrożenia systemu ECVET, jako elementu idei uczenia się przez całe życie i strategii „Europa 2020”
  • Implementacja działań wskazanych w Zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.06.2009 w sprawie ustanowienia europejskiego systemu transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET)

Cele działania Zespołu Ekspertów ECVET

  1. Wspieranie implementacji ECVET w Polsce poprzez wypracowanie warunków i wytycznych (wskazówek) wdrażania tego systemu.
  2. Przygotowanie analizy SWOT nt. aktualnej sytuacji systemu edukacji w Polsce wraz z rekomendacjami na temat sposobu ułatwienia wdrożenia ECVET do tego systemu.
  3. Popularyzowanie informacji na temat ECVET i innych europejskich narzędzi stworzonych w ramach procesu kopenhaskiego.
  4. Analiza możliwości przypisania punktów ECVET oraz wypracowanie możliwie najlepszej metodologii przypisywania tych punktów (we współpracy z odpowiednimi instytucjami).
  5. Wspieranie władz krajowych w dalszym rozwoju systemu ECVET w Polsce (w tym w przygotowaniu planu wdrażania systemu ECVET).
  6. Stworzenie platformy do dyskusji i wymiany doświadczeń pomiędzy decydentami, ekspertami (w tym Zespołem Ekspertów Bolońskich) i praktykami w zakresie zwiększania kompatybilności i komplementarności systemów ECVET i ECTS w Polsce.
  7. Współpraca z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego nad rozwojem najlepszych strategii implementacji obecnych reform.
  8. Identyfikacja i rekomendowanie podmiotów/instytucji, które mogą być zaangażowane w proces rozwoju ECVET w Polsce.
  9. Zaproponowanie ogólnych ram współpracy i tworzenia sieci pomiędzy instytucjami i przyszłymi użytkownikami systemu ECVET.
  10. Współpraca z odpowiednimi instytucjami UE w tworzeniu przeglądu stanu ECVET w Europie oraz włączenie się w prace Europejskiej Sieci ECVET.
  11. Udział w pracach nad rozwojem najbardziej efektywnych sposobów wdrażania ECVET poprzez wymianę doświadczeń i dobrych praktyk z Zespołami Ekspertów ECVET z innych krajów.
  12. Włączenie się w rozwój dialogu i peer-learning-u pomiędzy decydentami, ekspertami, praktykami z dziedziny kształcenia i szkolenia zawodowego oraz pracodawcami w zakresie zagadnień związanych z przejrzystością i uznawaniem kwalifikacji i kompetencji oraz walidacją.
  13. Doradztwo w zakresie wykorzystania możliwości oferowanych przez Program Leonardo da Vinci w kontekście systemu ECVET.
  14. Promowanie idei mobilności i związanych z nią możliwości.

Grupy docelowe projektu:

  • Nauczyciele i dyrektorzy szkół zawodowych, doradcy zawodowi i metodyczni, szkoleniowcy;
  • Eksperci z dziedziny kształcenia i szkolenia zawodowego (KRK, zapewnianie jakości, uznawanie kwalifikacji, walidacja);
  • Przedstawiciele uczelni wyższych (władze uczelni, nauczyciele akademiccy, koordynatorzy ECTS,  koordynatorzy procesu bolońskiego, przedstawiciele akademickich biur karier);
  • Władze krajowe,  regionalne i lokalne – przedstawiciele MEN, MNiSW, Kuratoriów Oświaty, instytucji egzaminujących i certyfikujących (CKE, OKE), przedstawiciele władz samorządowych odpowiedzialni za edukację;
  • Przedstawiciele instytucji kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli;
  • Uczniowie, studenci;
  • Pracodawcy (przedstawiciele organizacji pracodawców, instytucji sektorowych i branżowych, rzemiosło).





  • W razie pytań

    • – dotyczących spraw administracyjnych i technicznych:
      Aleksandra Bałchan-Wiśniewska
      tel. : 22-46-31-302
      ecvet@frse.org.pl